Social Selling Trainingen

Alt Text

Social Selling

Wat is Social Selling?

Alle online acties gericht op: het creëren van een sterk merk, het leggen en onderhouden van waardevolle contacten met klanten en prospects, en het toevoegen van waarde en expertise, om zodoende het inkoopproces van (potentiële) klanten positief te beïnvloeden en bestaande relaties te intensiveren.

Door de opkomst van internet en netwerksamenleving is het gedrag van B2B-kopers veranderd.

Online tools (zoals Vainu, Apostle, Sales Navigator) en platformen (LinkedIn, Twitter, dynamische CRM) zorgen voor nieuwe klantinformatie. Met de juiste attitude en kennis kan iedere sales professional hier gebruik van maken om onderscheidend te acteren. Social Selling is gevraagd en ongevraagd waarde toevoegen aan de klantrelatie, je netwerk durven te verbinden en kansen zien en pakken.

Just Connecting staat voor een integrale en pragmatische Social Selling aanpak, waarbij trainingen en trajecten op maat opgesteld en verzorgd worden voor uw organisatie. Het doel? Meer leads, afspraken en uiteindelijk omzet door een verhoogd kennisniveau en verandering in attitude inzake Social Selling. Uw organisatie wordt pro-actiever, uw medewerkers succesvoller en de resultaten beter!

Inspiratiesessie Social Selling

Meer informatie

Training Social Selling

Meer informatie

Traject Social Selling

Meer informatie

Consultancy Social Selling

Meer informatie

LinkedIn Sales Navigator

Meer informatie

Informatie aanvragen

Veel gestelde vragen

Omdat jouw klant zich anders oriënteert in zijn koopproces als 10 jaar geleden. Waardevolle content delen wordt steeds belangrijker, social media (en specifiek LinkedIn) worden steeds vaker geraadpleegd voor referenties en relevante inzichten. Mis de slag niet! Investeer in Social Selling om concrete verkoopsignalen te identificeren, netwerken te ontrafelen voor kwalitatieve introducties en top-of-mind te worden onder je doelgroep.

Ieder bedrijf actief in B2B-segment kan Social Selling (via LinkedIn) inzetten. Natuurlijk zijn er bepaalde segmenten minder actief op Social Media en LinkedIn. Wij leren je echter hoe je indirect je beslissers bereikt, hoe jouw waardevolle inzichten zo gestuurd kunnen worden, dat ze toch bij jouw doelgroep terecht komen. Dat kunnen we doen met de gratis mogelijkheden, maar nog beter met Sales Navigator.

Sales Navigator is het betaalde abonnement voor sales professionals van LinkedIn. Er bestaand drie varianten, Professional, Team Editie en Enterprise Editie. Voor organisaties met meer dan 5 sales professionals adviseren wij Team Editie, voor grotere organisaties is Enterprise meer geschikt. Sales Navigator stelt je in staat om met meer filters jouw prospects (bedrijfsniveau) en beslissers (individuele profielen) makkelijker te identificeren. Je krijgt verschillende tools om direct met ze in contact te komen en er bestaat een integratie met CRM.

Veel van onze opdrachtgevers komen bij ons uit via referentie van bestaande klanten, de beste reclame die je je natuurlijk kunt wensen. Social Selling is meer dan een uitleg over LinkedIn of Sales Navigator. De trainer dient uw salesmensen te kunnen inspireren, zich verplaatsen in hun uitdagingen en samen met hen geschikte tactieken bedenken. Check of de trainer zelf in een sales functie heeft gewerkt en natuurlijk of hij zelf ook gebruik maakt van Sales Navigator.